Nike i Adidas - historie potężnych marek sportowych

Nike i Adidas – historie potężnych marek sportowych

Nike i Adidas to jedne z najpopularniejszych marek obuwia sportowego. Posiadają długą historię, a ich loga należą do najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie.

Nike – „Just Do It”

Nike to amerykańska firma, której rozpoczęcie działalności przypisuje się na lata 60. XX wieku. Od samego początku działalności firmy, intensywnie pracowano nad nowymi technologiami. Pierwszą z nich była innowacyjna „Air Force” – czyli charakterystyczna podeszwa, wypełniona małymi „poduszkami powietrznymi.” Jej rozwinięciem, pod koniec lat 80. XX wieku było „Air Max”, w którym poduszki powietrzne zostały przeniesione na zewnątrz podeszwy.

Bardzo ważnym punktem (przede wszystkim marketingowym) w historii tej marki, było podpisanie kontraktu ze światową gwiazdą koszykówki – Michaelem Jordanem. Jego nazwiskiem została sygnowana cała kolekcja butów przeznaczonych do gry w koszykówkę – były to słynne „Air Jordan”. Ta współpraca otworzyła drzwi do jeszcze większej popularności tej firmy.

Ponadto, markę reklamowali także sportowcy, między innymi tacy jak Cristiano Ronaldo, czy Wayne Rooney. Jeśli chodzi o kobiety, w roku 2014 nową twarzą firmy Nike w Polsce została reprezentantka Polski w karate i trenerka fitness – Anna Lewandowska, żona Roberta Lewandowskiego, który także promował buty Nike.

Adidas – „Impossible is nothing”

Marka Adidas założona została przez dwóch braci w I połowie XX wieku w Niemczech.

Innowacyjną technologią marki Adidas była antypoślizgowa podeszwa do butów z gumowymi ćwiekami, gwarantującymi lepszą przyczepność. Te buty wykorzystywano do gry w piłkę nożną.

Początkowo Adidas produkował jedynie obuwie i akcesoria do uprawiania sportu pod nazwą Adidas Sportu. Z czasem, powstała również linia Adidas Originals, której czołowym produktem są buty Adidas Superstar (http://sklep.adrenaline.pl/pol_m_marki-kolekcje-_adidas_Superstar-7084.html). Posiadają one trzy, charakterystyczne dla marki paski, a także logo z tyłu obuwia. Są to buty przeznaczone do użytku codziennego. Dzięki nim marka Adidas udowodniła, że ich produkty sprawdzą się również doskonale jak elementy „street fashion”, a nie tylko do celów sportowych.

Firmę Adidas reklamował między innymi piłkarz David Beckham. Polską twarzą marki Adidas i akcesoriów przeznaczonych dla kobiet została trenerka fitness Ewa Chodakowska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *